Non progredi est regredi - neiti į priekį yra eiti atgal

 Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos - daugiafunkcio centro
Traupio ugdymo skyrius

previous arrow
next arrow
Slider

  Logos Reaching LCC EC

 

IMG 20180913 WA0003


 2012 m. prasidėjęs projektas, sukurtas Nyderlandų Lietuvos kultūros centro, jau šešeri metai sujungia vaikus iš skirtingų šalių, priklausančius skirtingoms kultūroms, augančius mieste ir kaime.  “Reaching Out Through Skype” vyksta Europos kalbų dienos kontekste.  Šių metų tema - kultūros paveldas.  

Pagrindinis šio projekto renginys -  iš anksto pasiruoštų prisistatymų pasikeitimas Skype’u (nuatomas spalio pradžioje), vyksiantis tarp trijų šalių, slenkančia tvarka.  Antroji projekto dalis – moksleivių kūrybiškumo skatinimas – tarptautinė fotografijų paroda. Į praėjusių metų “fotografijų parodą galima žvilgterėti internete: www.reachingout.eu.  Daugiau nuotraukų apie praėjusius projektus galima pamatyti facebook’e.  (Facebook Litouws Cultureel Centrum).

          Projektu “Reaching Out Through Skype” siekiame sudominti moksleivius daugiakultūre ir daugiakalbe Europa, padėti jiems suprasti, kad visos kalbos svarbios; o suvienijus skirtingų socialinių ir kultūrinių sluoksnių vaikus bendram projektui – skatinti integraciją bei toleranciją. Projektas rengiams kalbų dienos kontekste. 

2018/2019-tų metų projektas prasidėjo mokytojų susitikimu, vykusiu š.m. rugsėjo 7 dieną Romoje.  Projekte dalyvavo mokyklos iš šešių Europos šalių.  Moksleivių amžius 12-19 metų. Į mokytojų susitikimą pakviestas vienas atstovas iš kiekvienos mokyklos. 

         Projektas inicijuotas Nyderlandų Lietuvių kultūros centro,  o nuo 2014 metų vykdomas bendradarbiaujant su Europos Komisijos atstovybe Nyderlanduose.


I DALIS

 

Projekto mokymų metu mūsų mokyklai teko mokyklos partnerės iš Olandijos ir Rumunijos. Vykdant šį projektą visą rugsėjo mėnesį mokiniai rinko medžiagą apie Lietuvą ir mūsų šalis partneres, domėjosi UNESCO pasaulio paveldo objektais Lietuvoje. Prisistatymui parinkome įdomesnių faktų iš Lietuvos istorijos ir nūdienos, nepamiršdami ir savo rajono ir mokyklos.

Žemesniųjų klasių mokiniai gamino ir klijavo Olandijos ir Rumunijos šalių vėliavas, vyresnieji – mokėsi olandiškų ir rumuniškų pasisveikinimo žodžių, tų šalių dainelių.

Visą spalio mėnesį bendravome ir bendradarbiavome su mokytojomis ir mokiniais iš Olandijos ir Rumunijos mokyklų, tikrinome kompiuterių --galimybes susisiekiant tarpusavyje Skype‘o programa.

Pagaliau atėjo lauktoji diena, kai 8-10 klasių mokiniai bendravo tarpusavyje pagal trikampio NL-LT-RO schemą po 15 minučių. Mokiniai drąsiai pristatė savo šalis, kraštą ir mokyklas, atsakinėjo į klausimus. Pirmą sesiją pradėjo mūsų mokiniai, po to sekė olandai, tretieji buvo rumunai. Bendravimas Skype‘u užtruko ilgiau nei 1.30 minučių.

Akimirkos iš projekto.

 IMG 20190201 WA0005IMG 20190201 WA000420181009 12474820181009 12475420181009 12482320181009 124831 Burst0120181009 13085620181009 130905

II DALIS

Antrojoje projekto dalyje mokiniai turi pastebėti ir nufotografuoti supančioje aplinkoje mūsų kultūrai priklausančius paveldo objektus (pvz. dainų švenčių fragmentus, miestelio šventės akimirkas, senus medinius pastatus ar jų architektūros elementus) – tai ką turime ir privalome išsaugoti ir palikti sekančioms ateinančioms kartoms.

Keletas nuotraukų iš mokinių foto darbų.


Indrės Mustekytės nuotraukos

124

8111222IMG 4341IMG 4355IMG 4370

 

Tomo Rakausko nuotraukos

DSCF3200DSCF3263DSCF3283DSCF3295DSCF3426

 


Project description and the links