Non progredi est regredi - neiti į priekį yra eiti atgal

 Anykščių r. Kavarsko pagrindinės mokyklos - daugiafunkcio centro
Traupio ugdymo skyrius

previous arrow
next arrow
Slider
NAUJIENOS

Vasario 28  d. bibliotekoje vyko Nacionalinio diktanto rašymas. Susirinko dvylika gimtajam žodžiui neabejingų žmonių, panorusių pasitikrinti savo raštingumą –  10 moksleivių ir 2 suaugusieji. Diktanto dalyviai rašė B. Jonuškaitės  parašytą tekstą „Milinė“. Skaitė LRT televizijos laidų vedėjas Marijus Žiedas.

Po diktanto moksleiviai dalinosi įspūdžiais, kad tekstas buvo gražus, bet gana  ilgas, su  nesuprantamais  žodžiais. Kai kurie moksleiviai nežinojo, kas gi toji milinė, apie kurią parašytas tekstas, tad buvo įdomu sužinoti, kad tai kareivio paltas. Dalyviai, rašę diktantą, parodė, kad jie tikrai didžiuojasi savo gimtąja kalba, stengiasi ją puoselėti.

Nacionalinis diktantas –  tarptautinis suaugusiųjų ir moksleivių raštingumą skatinantis konkursas, šįmet  organizuojamas jau 13-ą kartą. Pagrindinis konkurso organizatorių tikslas – paskatinti žmones didžiuotis unikalia lietuvių kalba, kalbėti ir rašyti ja taisyklingai.

Vasario 19 d. Traupio pagrindinėje mokykloje vyko LL3 renginys, skirtas mokytojams ir mokyklos bendruomenei.

Seminarą, kurio tema ,, ,,Aktyviųjų mokymo (si) metodų taikymas siekiant mokinių mokymo (si) motyvacijos‘‘ vedė ŠDC lektorė D. Daukšienė.  Užsiėmimo metu buvo prisiminti šiuolaikiški mokymosi metodai, padedantys mokiniams išlikti pamokoje darbingiems, skatinantys  mokinius aktyviai mokytis, kontroliuoti, struktūruoti, plėtoti, gilinti informacijos ir idėjų supratimą.

Antroji renginio dalis – protų mūšis ,, Ar žinai, kad...?‘‘, skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo dienai Bendruomenių metams pažymėti. Keturios komandos varžėsi, kuri geriausiai žino Lietuvos istorinius įvykius bei faktus. Beje, protų mūšis – vienas iš įdomesnių aktyviųjų mokymosi metodų, kuris įtvirtino seminaro metu išgirstas teorines žinias.

20 vasario 13, Ketvirtadienis

Muzikos edukacinė pamoka

2020 02 13 dieną Traupio pagrindinėje mokykloje muzikos edukacinę pamoką vedė muzikantas Saulius Petreikis.

20 vasario 13, Ketvirtadienis

Viktorina „Kalba atveria duris“

DSC_1307.jpg

 

Vasario 12 d. rytmetį Traupio pagrindinės mokyklos mokinukai dalyvavo netradicinėje lietuvių kalbos pamokoje-viktorinoje „Kalba atveria duris.“ Į biblioteką sugužėjo ikimokyklinukai, priešmokyklinukai ir pradinukai kartu su mokytojomis Alyte, Gražina ir Olga.

 

20 vasario 11, Antradienis

Startuoja „Makaronų tiltai 2020“

Vasario 7 d. Troškūnų  Kazio Inčiūros gimnazijoje vyko nacionalinis tiltų statybos iš makaronų čempionatas „Makaronų tiltai 2020“. Renginį vedė Vilniaus Gedimino technikos universiteto dėstytojas doc. dr. Gintautas Ambrasas.

Varžybų tikslas – sukonstruoti tiltą, galintį atlaikyti kuo didesnę apkrovą. Tiltai konstruojami iš įprastų, prekybos centruose parduodamų makaronų. Makaronams sujungti naudojamas plastilinas. Tiltas turi perdengti 400 mm tarpatramį. Tilto ilgis turi būti mažesnis nei 420 mm, o plotis ne didesnis nei 100 mm, o maksimalus aukštis – ne didesnis kaip 200 mm. Komandos, sudarytos iš 4 žmonių, konstravimui galėjo skirti 45 minutes.  Sukonstruoti tiltai buvo apkraunami koncentruota jėga tarpatramio viduryje iki suirimo.

 

 

20 vasario 07, Penktadienis

Išvyka į parodą STUDIJOS 2020

   Š. m. vasario 6 d. mūsų mokyklos 9–10 klasių mokiniai lankėsi tarptautinėje  mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje  STUDIJOS 2020, vykusioje Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO. Ši paroda  svarbiausias žinių ir karjeros planavimo renginys,  padedantis apsispręsti, ką veikti baigus mokyklą, kaip planuoti ir  kurti savo ateitį.

  Mokiniai domėjosi Lietuvos universitetų, kolegijų, profesinio rengimo centrų, technologijų ir verslo mokyklų siūlomomis specialybėmis, studijų sąlygomis, ieškojo atsakymų į sau rūpimus klausimus, aiškinosi, kokios yra reikalingiausios profesijos ir amatai, kokias kompetencijas reikia ugdyti(s). Apie  mokymo įstaigas pasakojo jų vadovai, dėstytojai, studentai, karjeros konsultantai.     

  Studijų paroda  mokiniams buvo įdomi, patraukli ir naudinga, o grįžę pildė anketą apie išvykos metu stebėtą profesiją.